Noticies

BDN Lab és un centre de fabricació digital que promou l’aprenentatge i l’ús de dispositius i tecnologies avançades com a impressores i escàners 3D, màquines de tall i gravat làser, fresadores CNC, etc. TUSGSAL col•labora amb el projecte educatiu que BDN Lab ha posat en marxa i que porta per nom “Menuda Badalona!”, ajudant a que els centres educatius de la ciutat que participen en la prova pilot del projecte puguin dotar-se de tecnologia de fabricació digital, actualitzar coneixements dels seus docents i millorar i accelerar l'ensenyament-aprenentatge en les àrees STEAM.

Menuda Badalona! facilita l'aprenentatge mitjançant la fabricació digital de maquetes d'edificis i llocs emblemàtics de Badalona per part dels alumnes dels centres educatius participants. És un projecte d’aprenentatge interdisciplinari, en el qual participen deu centres educatius de Badalona amb l’objectiu final de construir mitjançant fabricació digital una maqueta de la ciutat, construcció que s’anirà ampliant al llarg dels propers cursos i millorant mitjançant la implementació d’altres tecnologies. A més, la formació i la dotació tecnològica és 100% gratuïta gràcies a la col·laboració d’entitats públiques i privades.

Per més informació podeu consultar: https://bdnlab.org/ca/menuda-badalona/

Firma del conveni entre el director general de TUSGSAL,
Carles Fàbregas i el representant de BDN Lab, Alejandro Aliaga

Com cada any, Tusgsal posa en marxa un dispositiu especial per facilitar l’accés en transport públic al Cementiri de Sant Pere de Badalona, el cementiri de Sta. Coloma de Gramenet i el cementiri de Tiana. Aquests serveis reforcen les línies ja existents i posen en marxa algunes d'específiques per donar una àmplia cobertura des de la majoria de barris de cada ciutat. El dispositiu planificat estarà en funcionament des del 27 d'octubre a l'1 de novembre, ambdós inclosos. Als tres municipis es duran a terme actuacions per oferir una àmplia cobertura als ciutadans:

Seguidament detallem el dispositiu planificat per els dies 27, 28, 29, 30, 31 d’octubre i 1 de novembre (diumenge, dilluns, dimarts, dimecres i dijous respectivament).

Cliqueu a cada imatge per ampliar-la.

 

 
 
 

Des del 22 d'octubre, la nova línia B82 millora la connexió del Recinte Torribera i amplia el servei de la B81 (que no accedeix dins del recinte). Aquesta línia millora l’accés al centre sanitari Emili Mira i al Campus Universitari de la Universitat de Barcelona, amb un recorregut de 3 parades que uneix els principals equipaments i els connecta amb l’estació de metro de Santa Coloma.

L’horari de servei serà de dilluns a divendres feiners, de 9:00 a 15:30h.


Clica la imatge per ampliar-la

 

L’empresa TUSGSAL s’uneix aquest més d’octubre al Programa d’Acords voluntaris per a la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle (GEH), eina impulsada per l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya (OCCC) per a empreses, entitats u organitzacions que busquen un compromís per reduir les seves emissions de GEH, més enllà del que obliga la normativa. Mitjançant aquest acord, TUSGSAL es compromet a fer un seguiment de les seves emissions GEH i establir anualment mesures per a reduir-les. D'aquesta manera, l'empresa fa un pas més cap a un model econòmic i energètic sostenible, al capdavant de les organitzacions que emprenen accions i se sensibilitzen sobre la necessitat d’actuar en favor del clima. Seguint les experiències portades a terme en altres països europeus, s'ha constatat que aquests acords entre els sectors públic i privat són una molt bona eina per avançar en el camí cap a la sostenibilitat.

TUSGSAL disposa d’altres eines per a millorar l’eficàcia i l’eficiència del servei que realitza i per a minimitzar l’impacte ambiental de la seva activitat. L’aposta de TUSGSAL per la qualitat i l’excel·lència i la voluntat d’oferir cada dia un servei millor, es tradueix en la implantació d’un sistema integrat de gestió en el qual conflueixen la protecció del medi ambient, la seguretat i la salut de les persones, la qualitat en la prestació del servei i la seguretat viària. Així ho avalen les certificacions ISO 9001 de Gestió de la qualitat, OHSAS 18001 de Seguretat i salut en el treball, UNE-ISO 39001 de Seguretat viària , UNE-EN-13816 de Transport de viatgers, ISO 14001 de Gestió ambiental, UNE-EN-ISO 50001 de Sistema de gestió energètica, el distintiu de garantia de qualitat ambiental de la flota de vehicles i el certificat d’empresa saludable.

A TUSGSAL mantenim un compromís permanent amb les persones (tant dins com fora de l’empresa) i la societat, oferint un servei de qualitat i una millora contínua. Gairebé 900 persones treballem cada dia per assegurar la mobilitat a les nostres ciutats. Transportem persones, movem ciutats.

Veure fulletó amb informació

Durant tot el mes d’agost, les línies B4 i B29 donaran un servei amb millor freqüència de pas per tal d’adaptar-se a les necessitats de tots els viatgers de dilluns a divendres.

Així doncs, mantindran l’horari i freqüència dels dies feiners d’hivern.

Podeu consultar el detall dels horaris i els recorreguts aquí.

 



Clica la imatge para ampliar-la

 

El passat 29 de juny, TRANSPORTES URBANOS Y SERVICIOS GENERALES, SAL, empresa operadora de la xarxa d'autobusos del Barcelonès Nord, va celebrar la Junta General de Accionistes.

Un dels punts de l’ordre del dia de la Junta van ser els canvis en els òrgans de govern corporatiu amb l’elecció d’un nou Consell d’Administració sota la presidència de Federico Llobet i la introducció de la política de diversitat de gènere en la composició del Consell.

El Consell d'Administració ha presentat el balanç de la gestió de l’exercici 2017, amb un resultat consolidat un 5,7% superior al resultat de l’exercici 2016. El grup inclou 18 companyies participades i destaca la importància de l’estratègia d’expansió i d’aliances a través de la marca DIREXIS.

La companyia ha donat a conèixer el detalls del seu Pla estratègic, que s’està duent a terme des de la Direcció General, amb l’objectiu de ser una referència en el sector pels seus estàndards de qualitat, fiabilitat, eficiència i condicions de treball.

L’evolució del nombre de viatgers transportats per la companyia badalonina durant l’any 2017 ha estat de 36.062.554 viatgers, xifra que representa un creixement del 6,33% respecte del 2016.
 


Clica la imatge per ampliar-la


Clica la imatge per ampliar-la

TUSGSAL i AMB incorporaran 76 nous vehicles a final d’any: 23 articulats híbrids, 33 híbrids estàndard, 12 estàndard 100% elèctrics i 8 microbusos dièsel Euro VI.

 

El Pla de Renovació

AMB i TUSGSAL renovaran abans de final d’any part de la flota de les concessions dels serveis diürn i nocturn del Barcelonès Nord. Aquesta renovació suposa una de les millores més importants que s’han fet a la xarxa, no només pel nombre d’unitats (76) sinó també per l’augment de la capacitat en incorporar vehicles articulats, i pel canvi que suposarà l’electrificació - parcial o total - dels vehicles.

Està previst que els nous vehicles s’incorporin a la flota entre desembre de 2018 i gener de 2019. Del total dels 76 vehicles, 23 estàndard de 12 metres híbrids i 10 elèctrics s’incorporaran al servei nocturn, mentre que la resta ho faran al servei diürn.

Aquesta actuació és resultat de la implantació del Pla de renovació de la flota d'autobusos de gestió indirecta de l'AMB 2018-2019, que preveu la substitució dels vehicles que ja arriben al final de la seva vida útil per nous models de baixes  o nul·les emissions (100% elèctrics).

Amb aquesta renovació i substitució per energies més netes, s’incrementa notablement el percentatge de flota de gestió indirecta ambientalitzada.

Un cop implementat el Pla de renovació de vehicles en el conjunt de l’àmbit de l’AMB, es preveu un estalvi anual de 2.700 tones de CO2, 62 tones de NOx, 3 tones de NO2 i 2 tones de PM.

És especialment destacable que, per primera vegada, s’incorporin a la xarxa vehicles 100% elèctrics, un total de 12, que operaran principalment en les línies nocturnes. Aquests vehicles tenen una autonomia de 200km, cosa que permetrà cobrir el servei diari sense necessitat de recàrregues parcials. La càrrega total es realitzarà un cop finalitzat el servei a les cotxeres de Can Ruti.

Això suposa un gran pas endavant en la mobilitat sostenible de les ciutats, atès que aquests vehicles no generen cap mena d’emissió contaminant. La tecnologia elèctrica també elimina el soroll del motor, cosa que permet reduir al mínim la contaminació acústica.

 

Millora del servei

La nova flota permetrà millorar la prestació del servei, en un any en què la mitjana de viatgers transportats en dia feiner s’ha enfilat per sobre dels 110.000 viatgers (115.874 el mes de maig de 2017). A aquesta millora hi contribuiran de forma clara els vehicles articulats, que permeten augmentar la capacitat per trajecte fins als 145 passatgers, en comparació amb els 100 passatgers dels vehicles estàndard. Els vehicles articulats prestaran servei, majoritàriament, a les noves línies METROBÚS que s’han posat en marxa aquests darrers mesos.

Aquestes dades indiquen que TUSGSAL tancarà l’any amb un augment significatiu del nombre de viatgers, que se situarien per sobre dels 32M en el cas del servei diürn i que fregarien els 6M en el cas del servei nocturn.

Els nous vehicles disposaran de càmeres de videovigilància, connexió USB per a recàrrega de telèfons, i sistemes audiovisuals d’informació al viatger.

Tots els vehicles de la flota, tant els nous com els que ja estan en funcionament, disposen de places reservades PMR, i rampa d’accés.

DADES DELS VEHICLES: (vegeu el gràfic adjunt)

23 ARTICULATS HÍBRIDS

  • 15 Mercedes
  • 8 Iveco

33 STANDARD HÍBRIDS

  • 22 Mercedes
  • 11 Iveco

12 STANDARD ELÉCTRICS 100%

  • 8 BYD
  • 4 Irizar

8 MICRO DIESEL

  • 8 Iveco

 


Clicla la imatge per ampliar-la