Noticies

A partir de la nit del 24 de febrer, es posa en marxa una prova pilot, dirigida especialment al col·lectiu de dones i menors, que permetrà baixar fora de les parades delimitades en uns trams determinats dins de la ruta de la línia.

Aquest tipus de parades permetran i facilitaran a aquests usuaris aproximar-se el màxim possible al seu punt de destinació i haver de caminar el menor temps possible soles. També s’intentarà atendre les peticions d’altres persones, en funció de les possibilitats del servei.

La prova pilot al bus nocturn metropolità, que ja s’està fent a d’altres ciutats espanyoles i europees, s’implementarà (tots els dies de la setmana) a la línia N1, al seu recorregut pel polígon industrial de la Zona Franca, i a la N9, al seu pas per Montgat i Tiana.

Concretament, a la línia N1 aquest servei a la demanda de parades intermèdies s’implantarà al recorregut pel polígon industrial de la Zona Franca i estarà disponible entre les parades Carrer A i Mercabarna. La poca densitat de població d’aquesta àrea i el fet de ser una zona no residencial, el gran nombre de treballadors nocturns que s’hi desplacen fins aquí i, en alguns casos, les notables distàncies entres les parades d’autobús i les indústries són els quatre factors rellevants que l’AMB ha tingut en compte a l’hora d’escollir aquesta línia i aquest tram per a la primera prova pilot del servei.

A la línia N9, el servei estarà disponible a les parades dels municipis de Montgat i Tiana, que coincideix amb una zona urbana amb poca densitat de població.

Com funciona?

El sistema de funcionament requerirà avisar al conductor del lloc aproximat on es vol fer la parada quan no sigui una parada programada en la línia nocturna. A continuació el conductor decidirà el lloc més segur per aturar-se. Es tracta d’efectuar parades intermèdies o a demanda, dins de la ruta oficial de la línia.

Per assegurar que es dugui a terme en llocs amb unes característiques mínimes de seguretat per a l’usuari, la baixada a la demanda fora de parades, es realitzarà per la porta davantera, i en trams urbans on el vehicle pugui parar adossat a la vorera o sobre passos de vianants (o just abans de la línia de detenció de vehicles prèvia al creuament del pas de vianants amb semàfor en vermell).

   

Clicar a la imatge per ampliar-la

 

El proppassat dia 16 de febrer, en el marc de les XXXIV Jornades Commemoratives del Dia d'Andalusia 2018, va tenir lloc el lliurament dels PREMIS FECAC.

La Federació d'Entitats Culturals Andaluses agrupa més de cent entitats a tota Catalunya.

Aquesta edició es va dur a terme a un Sopar de Gala a l'Hotel Novotel Barcelona City, que va comptar entre d'altres personalitats amb la presència de l'Excma. Sra. Susana Díaz Pacheco: Presidenta de la Junta d'Andalusia.

Les entitats de la Fecac van reconèixer el mèrit empresarial de Transports Urbans i Serveis Generals SAL (TUSGSAL), pel model mercantil d'economia social, sent un dels principals operadors privats de referència a Catalunya, amb una trajectòria de 34 anys, i que presta servei de transport amb una xarxa diürna d'autobusos del Barcelonès nord, Montgat i Tiana, i una part important de la xarxa nocturna d'autobusos metropolitans.

TUSGSAL lidera el grup DIREXIS, conjunt d'empreses de serveis de transport de persones i serveis generals afins, de gestió ètica, eficient, sostenible i socialment responsable, d'acord amb els nostres valors.

El premi va ser recollit en nom de TUSGSAL pel President del Consell d'Administració, el Sr. Justo Alarcón.

   

 

El 2017 s’ha complert un rècord històric de viatgers, tant en el servei diürn com nocturn a l’àrea del Barcelonès Nord, arribant als 36.062.554 milions de viatgers.

L’increment respecte el 2016 ha estat d’un 6,13% (30.596.134 viatgers) en el diürn i d’un 7,47% (5.466.420 viatgers) en el nocturn.

La tendència positiva i constant dels darrers anys s’ha traduït en uns resultats excel·lents en totes les línies recuperant el passatge perdut entre el 2009 i el 2012. El servei diürn ha recuperat 6 milions de viatgers mentre que el Nitbus n’ha recuperat 1,5 milions.

Les millores del servei promogudes per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han ajudat a consolidar el passatge als nostres municipis: Badalona, Santa Coloma de G., Montgat, Tiana i Montcada i Reixach.

Les principals millores s’han dut a terme el 2017 són:

  • Fusió de les línies B44 i B7.
  • Canvi de recorregut i origen/final de la línia B4.
  • Millora de freqüència i servei els festius a les línies B6 i B26.
  • Adaptació de les línies B20, B23 i B25 a la nova xarxa de bus de Barcelona.

Volem agrair a tots els qui han confiat en nosaltres i als qui han fet possible que el servei funcioni cada dia.

36 milions de gràcies!

 

 
 
 

Aquest 2018, TUSGSAL ha iniciat una activitat per acostar a totes les escoles, alumnes i professors el transport públic i l’educació viària. En qualitat d’empresa d’economia social, ens involucrem en el desenvolupament i l’educació de les noves generacions engegant una activitat de portes obertes a les cotxeres de l’empresa. L’objectiu és mostrar als ciutadans més joves, futurs usuaris de la xarxa de transport, tot el que ofereix l’autobús i fomentar actituds i comportaments cívics en el seu ús. Per dur a terme la visita es necessiten unes 2 hores, en les quals haurà una part teòrica i una pràctica, tot plegat organitzat de forma lúdica, participativa i propera als visitants. Els nens i nenes coneixeran aspectes rellevants, com ara, quins són els títols que poden utilitzar, com planificar un trajecte o els elements informatius dels que es disposen a les parades. Esperem que tots els participants passin una bona estona i aprenguin coses noves!

 

Clica la imatge per ampliar-la

 
 
 

Des del 15 de gener, l’horari de la línia B7 millora.

El servei de la línia els dies feiners tindrà una modificació dels horaris en els dos sentits de circulació. A més a més tindrà una sortida més: la primera sortida serà 10 minuts abans que ara i la darrera 10 minuts més tard.

El recorregut que s'efectua actualment a l'àmbit de l’Estació de Rodalies de Badalona per les obres al carrer Mossèn Anton Romeu, quedarà com a definitiu.

Podeu consultar el recorregut i horaris en detall aquí

Clica la imatge per ampliar-la

La revista atuc (asociación de empresas gestoras de los transportes urbanos colectivos) entrevista a Carles Fàbregas, Director General de TUSGSAL.

Pots llegir la entrevista complerta a aquest aquest enllaç.

 

TUSGSAL és una empresa socialment responsable en consonància amb els seus valors de referència. I entre aquest valors destaca el de la solidaritat, sempre present en els actes que porta a terme i en la seva idiosincràsia. Un any més, coincidint amb dates nadalenques, dos vehicles de l’empresa TUSGSAL han traslladat aquest dilluns 18 de desembre uns 4500 quilos d’aliments envasats al Banc de l’Associació Social d’Amics del Gorg-Mar de Badalona. Es tracta de productes bàsics que han estat recollits dels dies 11 al 15 de desembre pel Comitè d’Empresa de TUSGSAL, desprès d’impulsar una campanya interna, “Col•labora amb els que més ho necessiten”, per facilitar que el personal pogués solidaritzar-se amb els que més ho requereixen. La plantilla, com tradicionalment ha passat en els darrers anys, ha respòs de bon grat amb aquesta iniciativa social d’ajuda per a  les famílies que disposen de menys recursos.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, la regidora de Serveis Socials, Agnès Rotger i dels representants de l’empresa TUSGSAL, Juan Guerrero, Juan Carlos Escudero, Vicenç Climent i Jose María Parra i, per suposat, de membres de l’Associació Social Amics del Gorg-Mar, encapçalats pel seu president, Carmelo Rubio.
 

Clica a la imatge per fer-la més gran
 

Clica a la imatge per fer-la més gran

 

B20 B25

Les línies B20 i B25, que connecten Badalona i Santa Coloma G. amb el centre de Barcelona, circularan pels carrers Pujades i Llull per adaptar-se als canvis de la nova xarxa de bus de Barcelona.

Amb el nou recorregut, arribaran a més equipaments a la zona de Poblenou(UPC, BAU, FAB-LAB Barcelona, Institute of Advanced Architecture of Catalonia) i Diagonal Mar (Centre Comercial i UPC Campus Besòs). Tambépermetràconnectar amb més estacions de metro de la línia L4 (Bogatell, Llacuna, Poblenou, Selva de Mar) i el TRAM (Selva de Mar i El Maresme).

La freqüència de pas també milloraràa les dues línies.

Veure plànol de la línia B20

Veure plànol de la línia B25

 

B23

La línia B23 desplaçarà el seu origen i final a la zona de Montigalà. Els horaris i freqüències de pas no canviaran.

Veure plànol de la línia B23

 

Clica a la imatge per fer-la més gran