Noticies

La segona diada de l’educació viària de Badalona s’ha celebrat aquest dimecres 20 de març a la Zona esportiva de Can Cabanyes. En aquesta edició han participat 300 nens i nenes de tercer de primària, de vuit escoles de la ciutat (Alexandre Galí, Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera i Rafael Alberti).

La Mobilona (nom que uneix l’inici i final de les paraules Mobilitat i Badalona) va néixer amb la voluntat d’afavorir l’adquisició de competències i el coneixement entre els infants dels drets que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. Alhora vol fer pensar en les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d’una forma segura i tranquil·la. La Mobilona pretén contribuir també al desenvolupament del concepte i pràctica de Badalona com a ciutat educadora.

Aquesta activitat forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona i està vinculada a les que desenvolupa l’equip d’Educació Viària de la Guàrdia Urbana en totes les escoles de la ciutat. La Mobilona s’articula, també, amb els processos de construcció de Camins Amics que fan els centres educatius a través del Grup de Treball de Camins Escolars del Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic.

TUSGSAL ha participat un cop més en la Mobilona, com ja ho va fer en la primera edició. En aquesta ocasió la companyia ha preparat una activitat basada en el joc Party (proves i preguntes), relacionades amb el transport en autobús urbà. L’empresa, present en la Comissió Organitzadora de la Mobilona, ha intentat transmetre als infants normes bàsiques de civisme i seguretat alhora de fer un bon ús del transport públic. Els reptes plantejats als participants facilitaven informació sobre el títol T-16, com demanar parada adequadament, validació del bitllet, rampa PMR o el transbordament, per exemple. Al final de la jornada, tots el nois i noies han cantat i ballat una cançó que parla del semàfor i que ha significat el comiat fins al proper any d’aquesta jornada, organitzada per la Comissió del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona.

Representants de la Direcció, del Consell d'Administració i del Comitè d'empresa de les dues companyies intercanvien experiències en la visita que ha tingut lloc a les instal·lacions de TUSGSAL

SALCAI UTINSA S.A. (GLOBAL),  empresa que presta el servei regular de transport interurbà de viatgers a l'illa de Gran Canària ha visitat l'empresa TUSGSAL per conèixer en primera persona el seu funcionament, visió estratègica i el seu sistema de gestió. L'objectiu és l'intercanvi d'experiències ja que, en qualitat d'empreses de transport, les dues companyies poden adquirir coneixements de forma recíproca que els siguin d'utilitat.

Global ofereix cada dia als seus usuaris un servei de 110 línies, 2395 expedicions, 140 guaguas per hora, amb 2686 parades distribuïdes per tota l'illa. La seu central està a Viera i Clavijo on es troben oficines administratives i la major part dels òrgans de direcció. En Telde està el seu centre de manteniment amb 22.000 metres quadrats. Igual que TUSGSAL, és una societat que  es basa en una sèrie de valors com la seguretat, la confiança i la qualitat en els seus serveis. És primordial aconseguir una major satisfacció dels seus clients, així com el respecte al medi ambient i l'entorn. Són empreses compromeses amb la responsabilitat social tal com es recull en els seus principis. Conscients i convençudes que la igualtat d'oportunitats entre dones i homes és un principi bàsic i central de la convivència ciutadana i del desenvolupament social. A més, destacar que GLOBAL i TUSGSAL tenen un model mercantil que les defineix: empreses d'economia social en la qual la majoria de persones que conformen l'organització també són accionistes.

La Generalitat de Catalunya ha dictat l’ordre del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (apartat 1.5) amb motiu de la vaga general total o parcial, convocada per diversos sindicats, per demà 8 de març, fixant els serveis mínims per garantir el servei de transport urbà de viatgers.

En TUSGSAL, s’estableixen els següents serveis mínims:

-50% del servei habitual

En tot cas es garantirà com a mínim un desplaçament d’anada i tornada.

Més informació

Per a consultes, TUSGSAL té a disposició dels usuaris el telèfon d'informació i atenció al client 901511151 (de 07,30 h a 15:00 h) i també l'adreça: www.tusgsal.cat.

El dilluns 4 de març, la línia N3 modifica el seu recorregut. Amb aquest canvi, millora la cobertura al barri de Vallbona i incorpora noves parades.

També varia la parada d’origen i final a la zona de Collblanc que se situa a Ernest Lluch.

En aquests mapes es pot consultar la informació detallada.

 

 

 
 

L’AMB incorpora 128 autobusos nous híbrids i elèctrics. D’aquests, 56 busos híbrids dièsel elèctric (33 estàndard i 23 articulats) i 12 busos 100% elèctrics es destinaran a l’àmbit del Barcelonès Nord.

Amb l’arribada dels nous vehicles és possible millorar els serveis de transport públic de la metròpolis. Al Barcelonès Nord en particular, introduir 5 línies AMB Metrobús i millorar el servei amb més freqüència, més capacitat, nous horaris i nous recorreguts.

Aquestes son les primeres millores es posen en funcionament el 19 de febrer:

B18
Es millora la freqüència de pas de la línia, que connecta Santa Coloma de Gramenet i Montcada i Reixac. De dilluns a dissabte s’incrementa la freqüència de pas, passant dels 40 minuts actuals als 30 minuts.

B82
També s’amplia la cobertura horària de la línia B82 que connecta el Campus de Torribera amb el metro de Santa Coloma (L1). Fins ara, donava servei de 9.00 a 15.30 hores, i ara s’amplia i ho farà de 7.30h a 21.00 hores.

B15
Modifica el seu recorregut al pas pel carrer Sardana i millora la cobertura al barri del Raval (Santa Coloma).

B35
La línia B35 millora la seva cobertura horària i afegeix una sortida a les 7:20 per adaptar-se als horaris escolars.


Podeu veure la informació detallada aquí

 

 

 

La revista VIAJEROS, líder de la informació del sector del transport de persones a Espanya, entrevista a Carles Fàbregas, Director General de TUSGSAL. La publicació VIAJEROS difon informació especialitzada sobre el transport de passatgers en autocar, autobús, carrosseries i components.

Pots llegir l'entrevista completa en aquest enllaç.

TUSGSAL engega la campanya Biciempresa de l’AMB mitjançant la qual cedeix bicicletes elèctriques per a promoure els canvis d’hàbits saludables entre la plantilla

A partir d’avui i fins el proper mes de juliol, cinc treballadors i treballadores de TUSGSAL tenen a la seva disposició una de les bicicletes elèctriques cedides gratuïtament per l`Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). TUSGSAL va apuntar-se al Biciempresa i complir tots els requisits per a l’atorgament. Les unitats han arribat a l’empresa i ja s’han distribuït entre els sol·licitants. Els desplaçaments hauran de tenir sempre origen o destinació dins del territori de l’AMB i, el personal treballador de TUSGSAL, disposarà d’aparcament a l’empresa i del servei Bicibox, vigent a 19 municipis.

Participar en aquesta iniciativa forma part dels objectius i del pla d’accions de TUSGSAL, establerts a la norma 39.001 de Seguretat Laboral Vial. La intenció es promoure el canvi del cotxe per la bicicleta i demostrar al personal que els desplaçaments a la feina es poden fer de forma ràpida, saludable i sostenible, sense despeses, zero emissió de gasos contaminants ni esforços.

 


Clica a la imatge per ampliar



Clica a la imatge per ampliar

 

La darrera campanya solidària impulsada pel Comitè d’empresa recull raspalls i dentífrics pels infants que atén la institució

La Fundació Pere Tarrés promou l’educació en el temps lliure, el voluntariat, la millora de la intervenció social i l’enfortiment del teixit associatiu. En els últims dos anys, la Fundació ha constatat la preocupació dels diferents centres socioeducatius adherits a la XACS (Xarxa de Centres Socioeducatius) davant els problemes de salut bucodental que presenten els nens i nenes que atén. Es tracta d’unes dolències que no només afecten la seva salut actual, sinó que també poden tenir incidències en l’àmbit emocional i, en un futur, laboral.

Interpel·lada per aquesta necessitat, la Fundació va iniciar un projecte per avaluar la realitat de la situació i establir vies per donar-li resposta a curt, mitjà i llarg termini. En col·laboració amb la Fundació, els treballadors i treballadores de TUSGSAL han tingut l’oportunitat de, amb un petit gest, recolzar la causa. Així, coincidint amb la campanya de Nadal de recollida d’aliments, es va oferir la possibilitat a la plantilla d’ajudar portant a l’empresa raspalls i cremes dentals per assolir aquest repte solidari.

El lliurament d’aquest material s’ha produït aquest matí a les instal·lacions de l’empresa. El Subdirector de TUSGSAL, José María Parra, el President del Comité d’empresa, Juan Carlos Escudero, el Secretari del Comité d’empresa, Juan Guerrero i el Coordinador de l’Àrea de Gestió Estratègica, Carles Salas han rebut a les representants de la Fundació Pere Tarrés, Lali Olivé, del Departament de captació de fons i Cecilia Monteis, Coordinadora del programa d’acció social. Un cop més TUSGSAL mostra el compromís amb la societat i el seu esperit de responsabilitat social.
 


Clica a la imatge per ampliar