Noticies

Des de l’1 de desembre, varies línies de la xarxa incrementen la seva freqüència de pas per tal de donar un millor servei:

B4

Els dissabtes, l’interval de pas és de 20 minuts en comptes de 22 minuts.

Aquesta línia urbana de Badalona connecta el centre i les estacions de metro i Rodalies de Badalona amb Mas Ram, Pomar, Canyadó i Casagemes per una banda, i amb el Gorg, La Salut i Lloreda per l’altra. També connecta tots aquests barris d’una manera directa amb l’àrea Comercial de Montigalà.


B19

Els dies festius, millora la seva freqüència per passar cada 30 minuts en comptes de cada 35 minuts.

Connecta els barris del nord de Badalona amb Sta. Coloma de G. i els barris del nord de Barcelona. És la manera més ràpida per accedir als hospitals de la Vall d’Hebron i Germans Trias i Pujol (Can Ruti) des de Sta. Coloma de G. (passa pel centre i pel Fondo).


B29

Millora la seva freqüència els dissabtes de tot l’any i passa de 30 a 20 minuts. Els dies festius també millora i passa de 35 a 30 minuts.

És la línia de referència de Tiana, connecta aquest municipi amb Montgat (i l’estació de Rodalies de Montgat), Badalona i Montigalà. A Badalona passa per dues zones comercials importants: Màgic i Montigalà.

 

Amb el lema “Busquem el teu cap” la campanya vol fer una crida a totes aquelles persones del territori que vulguin compartir el seu talent i coneixement, sigui quin sigui, a través del voluntariat, per donar suport en l’àmbit que més dominen per la seva experiència. La idea és que qualsevol persona que vulgui compartir el seu temps lliure pugui fer-ho, perquè el més important no és tenir uns estudis o una professió concreta, sinó tenir ganes d’ajudar els altres i compartir experiències.

El voluntariat és un pilar fonamental de la Creu Roja ja que, per sobre de tot, es descriu com una organització de voluntariat. És a dir, tot i que hi ha una part de tècnics que hi treballen, les persones voluntàries són el motor de la institució, i una part indispensable sense la qual els projectes que es desenvolupen no serien possibles. Actualment al Barcelonès Nord hi ha 150 persones voluntàries, una xifra que pot semblar elevada però que, en realitat, encara hauria de créixer més, tenint en compte que aquesta assemblea de Creu Roja ( que actua a Badalona, Sant Adrià del Besòs i Santa Coloma de Gramenet) va atendre al 2017 més de 8.000 persones.

Els voluntaris i voluntàries podencol·laborar a través de diferents àrees d’intervenció, com Ocupació, Socors i Emergències o Intervenció Social, per donar suport en l’atenció a col·lectius diversos com gent gran, infància i joventut, immigrants i refugiats o famílies en risc d’exclusió social. Dins de cada àrea, es desenvolupen diferents projectes que tenen continuïtat al llarg de l’any, i pels quals es necessiten voluntaris i voluntàries que donin suport en les tasques del dia a dia, com el seguiment a les famílies, l’atenció als joves i infants en les tardes de reforç escolar...

Però a més del projectes que es desenvolupen al llarg de l’any, també hi ha la possibilitat de col·laborar en campanyes concretes. Com la campanya nadalenca de recollida de joguines per als infants i joves en risc d’exclusió social que atén l’entitat, o la participació amb tallers i activitats diverses en Fires i esdeveniments solidaris del municipi.
 

Vull fer-me voluntari/ària:

TUGSAL col·labora en la difusió de la campanya a través de les xarxes de bus i de la flota d’autobusos. Si tu també vols col·laborar amb Creu Roja al Barcelonès Nord a través del voluntariat, pots posar-te en contacte amb l’entitat a través de diverses vies:

  • Telèfon 93 464 06 09
  • Web www.creurojabarcelonesnord.org
  • Mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Busquen caps com el teu, persones com tu que vulguin ajudar els altres amb el seu temps lliure, així que et rebran amb els braços oberts!).
 


Clicar la imatge per ampliar
 

L'Associació Marpi ha concedit a l'empresa TUSGSAL el premi Horitzó a l'Economia Social i Solidària, en qualitat d'organització amb una activitat que ha servit per fomentar la participació dels treballadors en l'empresa i democratitzar les relacions laborals donant prioritat a les persones. L'associació considera que TUSGSAL s'ha convertit en un model referent dins de les empreses d'economia social per ser la primera a nivell de Catalunya i la segona d'Espanya. Per això, en aquesta cita que celebren anualment, van considerar que TUSGSAL mereixia ser premiada i reconeguda per la seva idiosincràsia i manera de funcionar.

Coincidint amb l’aproximació del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat que serà el 3 de desembre, el proppassat dissabte 24 de novembre, a Pineda de Mar, va tenir lloc l'acte de lliurament dels Premis Horitzó. Va recollir el guardó Federico Llobet Yll, President del Consell d'Administració. El premi el va entregar Josep Llabina Vallespin, Secretari d'Asescat (Associació de Societats Laborals i Economia Social de Catalunya).
 


Clicar la imagen para ampliar
 

El passat 15 de novembre la Plataforma de la Gent Gran de Badalona va visitar TUSGSAL. Aquesta Plataforma, creada el 2002, té com a objectiu donar suport i ajudar a totes les persones majors de la ciutat de Badalona a tenir una vellesa digna i amb una bona qualitat de vida.

Dins d'un programa de visites organitzades a empreses i centres emblemàtics de Badalona, ​​TUSGSAL va obrir les seves portes perquè veiessin de prop el dia a dia de l'empresa que presta el servei d'autobús de la ciutat.

Durant la visita, van conèixer quin tipus d'empresa és TUSGSAL i com s'organitza, també se'ls va explicar com funciona el sistema de gestió i quins són els principals objectius mediambientals.

A més de visitar les cotxeres de Can Ruti, les oficines i el taller, van poder entrar al centre de control del SAE (Sistema d'Atenció a l'Explotació) on van veure en directe tot el procés de gestió del servei i comunicació amb els operadors/es bus.
 


Clicar la imatge per ampliar



Clicar la imatge per ampliar

Des del 26 de novembre, la línia B24 canvia el seu recorregut al tram d’entrada a Barcelona passant per La Sagrera i el Pont del Treball Digne. D’aquesta manera, es reforça el caràcter transversal de la línia i s’evitaran solapaments amb les línies H10 i 33 de la nova xarxa de bus de Barcelona (TMB).

Aquest canvi de recorregut no afecta ni als horaris ni a les freqüències de pas que seguiran com sempre.

De cara al primer trimestre del 2019, està prevista una millora en el servei d’aquesta línia i la incorporació de nous vehicles amb més capacitat, més còmodes i més sostenibles.


Clicar la imagen para ampliar

L’empresa presenta la seva experiència en la integració de la Responsabilitat Social al Pla Estratègic de treball establert

El proppassat 14 de novembre el Centre de Negocis i Convencions de Badalona (BCIN) va acollir la III Jornada Badalona Territori Socialment Responsable: empreses responsables per una societat sostenible, organitzada pel Servei Impuls Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO) de l’Ajuntament de Badalona i el Consorci Badalona Sud, amb la col·laboració de la Fundació Intermèdia, la Fundació Bancària “la Caixa” i amb el suport del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).

L’objectiu de la jornada era facilitar un entorn de debat i l’oportunitat de trobar eines que ajudin a implementar decisions que poden tenir un impacte a l’entorn més immediat, en les persones, en el medi ambient i també en el creixement i beneficis de l’empresa.

TUSGSAL va participar en l'acte amb una ponència de la seva responsable de Responsabilitat Social Corporativa (RSC), Eva Navas, que va exposar el model establert a TUSGSAL i l'experiència de l'empresa a l'hora de la integració de la RSC en l’estratègia de l’empresa i el seu Sistema Integrat de Gestió.

A TUSGSAL defensem que el compromís amb la responsabilitat social contribueix al camí cap a una economia global sostenible reduint costos, augmentant l'eficiència, la igualtat i la implicació de les persones, fent créixer sempre una organització. Comprendre la RSC com a inversió de futur, saber les mesures que es poden aplicar per portar-la a terme, com fer-ho i de quina manera són aspectes bàsics que introdueixen l'organització en el bon camí cap a la sostenibilitat.

TUSGSAL compta amb el seu propi Pla de RSC i pretén consolidar-se com empresa ètica, democràtica, inclusiva, justa, participativa, eficient i socialment transformadora. Un conjunt d'aspectes que en formen part de les empreses d'economia social.
 


Clicar la imatge per ampliar

Una delegació de representants de l’Ajuntament i de l’Agència de Transports Metropolitans de Maputo (Moçambic) ha visitat les instal·lacions de TUSGSAL per conèixer de primera mà una de les operadores privades de transport públic col·lectiu de viatgers del Barcelonès Nord que desenvolupa la seva activitat a través de dues concessions titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). De fet, és la pròpia AMB la que porta treballant conjuntament amb l’administració de Maputo des de finals de 2016 per tal d’intercanviar, reflexionar i treballar de forma conjunta sobre el procés de creació de l’agència metropolitana de transports de Maputo i el transport públic col·lectiu. Han dut a terme diversos projectes i activitats d’intercanvi. La visita a TUSGSAL en forma part d’aquestes iniciatives.

TUSGSAL ha rebut el Sr. Joao Matlombe, regidor de l’Ajuntament de Maputo, el Sr. António Matos, Director de l’Agència de Transports Metropolitans, la Sra. Loide Messangaie, tècnica de l’ajuntament i els Srs. Machaure Gedeão Alberto i Armando Nhangueve Bembele, administradors executius de l’Agència de Transports Metropolitans. Durant la visita a TUSGSAL, els convidats han pogut rebre explicacions sobre el funcionament diari de les cotxeres i tota l’activitat que en comporta. Han assistit a una sessió explicativa de TUSGSAL des dels seus orígens fins a l’actualitat, en la qual han pogut conèixer la idiosincràsia d’empresa i el seu mode de fer en qualitat d’empresa d’economia social.
 


Clicar la imatge per ampliar

 
 

Des del 13 de novembre, la línia B20 incrementa la seva freqüència de pas per tal de donar un millor servei.

Els dies feiners, de dilluns a divendres, l’interval de pas és de 15 minuts en comptes de 20 minuts.

Els dissabtes de tot l’any i els dies feiners del mes d’agost també millora la seva freqüència passant cada 20 minuts en comptes de cada 30 minuts.

Aquesta línia connecta d’una manera ràpida i àgil Sta. Coloma de G. (des de Les Oliveres i Singuerlín) amb St. Adrià de Besòs i el centre de Barcelona, passant pel Poblenou, el 22@ i el Parc de la Ciutadella. Aquesta línia també dóna cobertura al nou barri de la Catalana.
 

Clicar la imatge per ampliar