Noticies
Aquest diumenge 19 de maig la plaça Josep Tarradellas de Badalona ha estat l’escenari escollit per acollir la celebració de la jornada “Mobilitat segura = Badalona segura”. Els vehicles de la Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, Protecció Civil, ambulàncies La Pau, Bombers o TUSGSAL han estat els protagonistes d’aquesta activitat dedicada a la mobilitat i a la seguretat, en la qual s’han posat en valor els diferents cossos de seguretat de la ciutat i el transport públic sostenible i de qualitat.
De 10 a 14 hores, els ciutadans han pogut apropar-se a la jornada i, els més petits, pujar als vehicles, participar en una exhibició o fer servir els seus aparells. S’han portat a terme diversos tallers relacionats amb “Badalona ciutat cardioprotegida” (campanya municipal sobre la mort sobtada), primers auxilis, seguretat vial, circuits segurs per vianants i bicicletes. Els visitants han rebut també informació, per exemple, sobre les millores de seguretat que incorporen els nous autobusos.
Com cada any, la nit del 10 de maig se celebra a la Rambla de Badalona la Cremada del Dimoni, l’acte central de la Festa Major i punt d’afluència de milers d’assistents.
La Cremada començarà a les 22.00h i acabarà entre les 22.30h i 23.00h. Per tal de que tots els assistents puguin tornar cap a casa en bus i de forma còmoda i segura, s’establiran uns serveis especials.
Per tal d’evitar que els últims serveis de les línies passin abans de la finalització de l’acte, i per permetre una millor evacuació del Centre de Badalona s’ampliarà la cobertura horària de les línies que ofereixen una millor cobertura de la ciutat (M1, B2, B3, B4, M6, B25, M28 i B29), especialment aquelles parts que no queden cobertes pel metro (que funciona fins les 24.00h) i pel propi servei nocturn (línies N2, N9 i N11).
Els serveis especials allarguen l’horari de les línies que cobreixen els barris de Badalona fins a la finalització de la Cremada del Dimoni. Podeu veure el detall a continuació.
B5
Millora dels horaris els dies festius
El servei de la línia tindrà una modificació dels horaris ja que hi haurà més sortides i la freqüència de pas serà de 30 minuts en comptes de cada 40 minuts.
B82
Servei els dissabtes de tot l’any
Ara la línia B82 també circula els dissabtes de tot l’any amb el mateix horari que els dies feiners: de 7.30 a 21.00h cada 30 minuts.
Les dues entitats tenen interessos comuns en els camps acadèmic, científic, cultural i social
La Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme és una entitat sense ànim de lucre que té per objectiu estrènyer vincles entre el món universitari i la societat, especialment amb les empreses, institucions científiques, tecnològiques i culturals. La Fundació és titular de tres centres universitaris on s’imparteixen estudis Tecnològics, d’empresa i Salut. L’empresa TUSGSAL ha signat avui un acord de cooperació amb el Tecnocampus que té per finalitat manifestar la voluntat de col·laborar, dins el marc dels respectius àmbits d’actuació, en activitats de formació pràctica i investigació científica en l’àrea de l’Economia Social. De fet, dins d’aquest acord marc, la Fundació Tecnocampus representa a la Càtedra d’Economia Social, impulsada des de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’empresa Tecnocampus (ESCSET). Existeix la voluntat entre ambdues entitats d’intensificar les relacions entre el món universitari, la societat i el territori col·laborant a través de programes d’Economia Social que impliquin la participació del professorat de l’ESCSET.
El seguiment, eficaç compliment d’aquest acord i l’elaboració d’activitats i projectes específics aniran a càrrec del director de la càtedra, Dr. Eloi Serrano Robles. L’interlocutor, en el cas de TUSGSAL, serà el seu Director General, Sr. Carles Fàbregas.
L’acte de signatura s’ha celebrat a les instal·lacions del Tecnocampus a Mataró i, a més de la presència de Serrano i Fàbregas, ha comptat amb els signants d’ambdues parts, el Director General de la Fundació Tecnocampus, Josep Lluís Checa i el President del Consell d’Administració de TUSGSAL, Federico Llobet. A més, també ha participat en aquesta acció el Director de ESCSET, Josep María Raya i el Secretàri del Consell d’Administració de TUSGSAL, Vicenç Climent.
TUSGSAL, en qualitat d’empresa d’Economia Social, valora molt positivament la signatura d’aquest acord. L’empresa treballa per mantenir-se com un dels principals operadors privats de referència a Catalunya i, d'aquesta manera, exportar el seu model mercantil en coherència amb el compromís històric de seguir participant amb responsabilitat en el teixit social, sempre d’acord amb els seus principis.
La segona diada de l’educació viària de Badalona s’ha celebrat aquest dimecres 20 de març a la Zona esportiva de Can Cabanyes. En aquesta edició han participat 300 nens i nenes de tercer de primària, de vuit escoles de la ciutat (Alexandre Galí, Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera i Rafael Alberti).
La Mobilona (nom que uneix l’inici i final de les paraules Mobilitat i Badalona) va néixer amb la voluntat d’afavorir l’adquisició de competències i el coneixement entre els infants dels drets que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. Alhora vol fer pensar en les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d’una forma segura i tranquil·la. La Mobilona pretén contribuir també al desenvolupament del concepte i pràctica de Badalona com a ciutat educadora.
Aquesta activitat forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona i està vinculada a les que desenvolupa l’equip d’Educació Viària de la Guàrdia Urbana en totes les escoles de la ciutat. La Mobilona s’articula, també, amb els processos de construcció de Camins Amics que fan els centres educatius a través del Grup de Treball de Camins Escolars del Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic.
TUSGSAL ha participat un cop més en la Mobilona, com ja ho va fer en la primera edició. En aquesta ocasió la companyia ha preparat una activitat basada en el joc Party (proves i preguntes), relacionades amb el transport en autobús urbà. L’empresa, present en la Comissió Organitzadora de la Mobilona, ha intentat transmetre als infants normes bàsiques de civisme i seguretat alhora de fer un bon ús del transport públic. Els reptes plantejats als participants facilitaven informació sobre el títol T-16, com demanar parada adequadament, validació del bitllet, rampa PMR o el transbordament, per exemple. Al final de la jornada, tots el nois i noies han cantat i ballat una cançó que parla del semàfor i que ha significat el comiat fins al proper any d’aquesta jornada, organitzada per la Comissió del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona.
Representants de la Direcció, del Consell d'Administració i del Comitè d'empresa de les dues companyies intercanvien experiències en la visita que ha tingut lloc a les instal·lacions de TUSGSAL
SALCAI UTINSA S.A. (GLOBAL), empresa que presta el servei regular de transport interurbà de viatgers a l'illa de Gran Canària ha visitat l'empresa TUSGSAL per conèixer en primera persona el seu funcionament, visió estratègica i el seu sistema de gestió. L'objectiu és l'intercanvi d'experiències ja que, en qualitat d'empreses de transport, les dues companyies poden adquirir coneixements de forma recíproca que els siguin d'utilitat.
Global ofereix cada dia als seus usuaris un servei de 110 línies, 2395 expedicions, 140 guaguas per hora, amb 2686 parades distribuïdes per tota l'illa. La seu central està a Viera i Clavijo on es troben oficines administratives i la major part dels òrgans de direcció. En Telde està el seu centre de manteniment amb 22.000 metres quadrats. Igual que TUSGSAL, és una societat que es basa en una sèrie de valors com la seguretat, la confiança i la qualitat en els seus serveis. És primordial aconseguir una major satisfacció dels seus clients, així com el respecte al medi ambient i l'entorn. Són empreses compromeses amb la responsabilitat social tal com es recull en els seus principis. Conscients i convençudes que la igualtat d'oportunitats entre dones i homes és un principi bàsic i central de la convivència ciutadana i del desenvolupament social. A més, destacar que GLOBAL i TUSGSAL tenen un model mercantil que les defineix: empreses d'economia social en la qual la majoria de persones que conformen l'organització també són accionistes.
La Generalitat de Catalunya ha dictat l’ordre del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (apartat 1.5) amb motiu de la vaga general total o parcial, convocada per diversos sindicats, per demà 8 de març, fixant els serveis mínims per garantir el servei de transport urbà de viatgers.
En TUSGSAL, s’estableixen els següents serveis mínims:
-50% del servei habitual
En tot cas es garantirà com a mínim un desplaçament d’anada i tornada.
Més informació
Per a consultes, TUSGSAL té a disposició dels usuaris el telèfon d'informació i atenció al client 901511151 (de 07,30 h a 15:00 h) i també l'adreça: www.tusgsal.cat.
El dilluns 4 de març, la línia N3 modifica el seu recorregut. Amb aquest canvi, millora la cobertura al barri de Vallbona i incorpora noves parades.
També varia la parada d’origen i final a la zona de Collblanc que se situa a Ernest Lluch.
En aquests mapes es pot consultar la informació detallada.