Noticies

Badalona, 21 de maig de 2020

 

La Comissió Social de l’empresa, amb el suport del Comitè de Treballadors, el Consell d’Administració i la Direcció, decideix fer una recollida extraordinària de productes per col·laborar amb les persones més vulnerables durant la crisi del coronavirus

En el seu ferm compromís d’estar al costat dels col·lectius més desfavorits i reforçant el model d'empresa responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada pel Covid-19, TUSGSAL ha lliurat aquest dijous 10.000 quilos de menjar al Banc d’Aliments de  Santa Coloma de Gramenet. La campanya denominada La Solidaritat es Contagia es va engegar amb l’objectiu d’ajudar a famílies necessitades de l’entorn més proper i ha recaptat un total de 22 tones d’aliments.

Recordem que al Nadal, TUSGSAL realitza cada any una campanya interna impulsada pel Comitè d’Empresa per aconseguir la recaptació de productes alimentaris bàsics de primera necessitat i col·laborar amb els col·lectius més desfavorits. No obstant, amb la situació d’estat d’alarma que patim amb motiu de la pandèmia del coronavirus, la Comissió Social va considerar adient posar en marxa una iniciativa solidària extraordinària amb la finalitat d’ajudar a aquelles persones que ho estan passant malament durant aquesta crisi. Diversos bancs d’aliments (Badalona i Santa Coloma) van manifestar que les existències de les quals disposaven eren escasses i insuficients i l’empresa no va dubtar en posar-se a treballar per ajudar-los amb l’aportació de menjar. Avui s’ha produït un primer lliurament al banc de Santa Coloma i, demà mateix, es farà al banc de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar de Badalona.

22 tones d’aliments pels que més ho necessiten

La campanya de recaptació dels treballadors i treballadores de TUSGSAL es va iniciar el proppassat 29 d’abril i va finalitzar el 10 de maig. En aquesta ocasió el personal també ha pogut col·laborar fent una aportació econòmica perquè, després, la Comissió Social pogués invertir la recaptació en la compra dels productes més adients. En aquest context d’emergència, la resposta de la plantilla de TUSGSAL, ha estat, com sempre, tot un èxit.

A Santa Coloma, l'acte solidari ha comptat amb la presència de l’Alcaldessa de la ciutat, Núria Parlón, el Primer Tinent d’Alcalde, Esteve Serrano, la Regidora de Drets Socials i Ciutat Educadora, Bàrbara Ferrer i el Regidor de Transports i Mobilitat. En representació de TUSGSAL han assistit al lliurament, el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra i el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido. Ara, més que mai, ajudar és important. Un petit esforç individual es converteix en una gran aportació col·lectiva. TUSGSAL ho demostra un cop més. La Solidaritat es contagia.
 




 

Badalona, 22 d’abril de 2020

 

L’empresa, amb el recolzament dels representants dels treballadors, lidera aquesta iniciativa que serà executada pel servei propi de prevenció

Davant la situació d’emergència social i sanitària ocasionada amb motiu de la propagació del COVID 19 i, continuant amb les mesures preventives derivades de la pandèmia, l’empresa TUSGSAL ha decidit posar en marxa un programa de prospecció de prevalença puntual de COVID 19 a tots els seus treballadors i treballadores mitjançant un estudi serològic. Aquest  estudi permetrà conèixer i determinar si una persona ha estat en contacte recent o passat amb el virus. D’aquesta manera es podran prendre decisions en funció dels resultats obtinguts. L’organització considera que és una manera essencial de garantir i contribuir a una problemàtica de salut pública, ja que conèixer la situació en la qual es troben especialment els conductors de la flota operada per TUSGSAL condiciona al màxim els possibles efectes sobre terceres persones (en aquest cas usuaris i ciutadania en general) en cas de poder ser transmissors de la malaltia.

L’empresa estima que la prova és d’obligada execució a tota la plantilla. Aquesta pot permetre, en cas de repetir-se d’aquí uns mesos, proporcionar dades sobre la prevalença de període de COVID 19, facilitant informació sobre la incidència de la malaltia. Així mateix podria concedir, en una fase d’anàlisi més detallada, conèixer l'impacte de la malaltia en funció de diferents zones urbanes. El coneixement dels casos de prevalença i incidència fa possible l’estudi sobre l’afectació general que té la malaltia.

Aliances i assessoria per a l'estudi

El Servei Mèdic propi de TUSGSAL, dirigit pel Dr. Carles Salas, ha dut a terme contactes amb l’Hospital Germans Trias i Pujol i el seu servei de malalties infeccioses liderat pel Dr. Bonaventura Clotet, servei de primer nivell a Catalunya, Espanya i Europa. També ha contactat directament amb el Dr. Roger Paredes, cap d’aquest servei i amb el Dr. Oriol Mitjà, una de les figures mèdiques i científiques europees més notables en la lluita contra el coronavirus.

Els Drs. Paredes i Mitjà valoren molt positivament aquesta acció de TUSGSAL, faciliten assessorament i indiquen a l’empresa que podrien incloure els resultats de l’estudi com agregats als que ells estan portant a terme.

19 desembre 2019

La campanya interna impulsada cada any pel Comitè d’Empresa de TUSGSAL per aconseguir la recaptació de productes alimentaris bàsics de primera necessitat ha estat un  èxit un cop més. En aquesta ocasió, les portes de les cotxeres han estat obertes per rebre menjar dels treballadors i treballadores des del 9 de desembre al 18 inclosos. Així, de nou, la solidaritat col·lectiva del personal que forma part de TUSGSAL ha permès que avui, 19 de desembre, s’hagin lliurat 4500 quilos d’aliments envasats al Banc d’Aliments de l'Associació Social d'Amics del Gorg-Mar de Badalona. La finalitat és oferir una mica d’ajuda als més necessitats col·laborant en abastir els magatzems del banc i mostrar el compromís de l’organització amb la ciutadania en qualitat d’empresa socialment responsable. Aquesta iniciativa solidària ajuda a famílies vulnerables de l’entorn més proper. La població ha de sensibilitzar-se sobre la important bossa de pobresa que existeix i intentar ajudar si és possible. Des de TUSGSAL es considera que les accions més petites valen més que les intencions més grans i donar un cop de mà es senzill.

L'acte ha comptat amb la presència de la Primera Tinent d'Alcalde, Aïda Llauradó, de la Regidora de Participació Ciutadana, Andrea Zapata, del Subdirector General de TUSGSAL, José María Parra, del President i Secretari del Comitè d’Empresa, Juan Carlos Escudero i Juan Guerrero, del President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido i, per descomptat, de membres de l'Associació Social Amics del Gorg-Mar.
 


Clica la imatge per ampliar

 


Clica la imatge per ampliar

 

 

Presentades les conclusions d'aquest pla de treball en el qual TUSGSAL ha participat en col·laboració amb ICV (International Association of Controllers)

ICV són les sigles en Alemany de l'Associació Internacional de Controladors. Es tracta d’una xarxa internacional de professionals que treballen en l'àmbit de control de la gestió. Amb més de 6500 membres, és l'organització de controladors més gran d'Europa. Compta amb un grup de treball internacional, International Working Group (IWG), compost per un equip d’experts que ha treballat durant 6 mesos amb un grup de treballadors de TUSGSAL amb l'objecte de construir un quadre d'indicadors (mètriques de gestió) per evidenciar el compromís de TUSGSAL amb la millora social i la sostenibilitat. L’IWG escull cada any una empresa Europea amb la qual treballar en un projecte vinculat amb el control de la gestió. TUSGSAL ha estat l'empresa triada del 2019.

Aquest projecte aporta beneficis relacionats amb la millora de la coordinació interna, de la cohesió entre àrees, fer explícit el compromís de la companyia en l'àmbit social i en sostenibilitat i, finalment, la millora de la competitivitat de TUSGSAL. Dissabte 9 de novembre va tenir lloc la darrera reunió de treball d'aquest grup en el qual es van presentar les conclusions i resultats del projecte. TUSGSAL té l'oportunitat de treballar en el seu dia a dia i aplicar totes les recomanacions resultants per continuar amb el seu desenvolupament, millorar cada vegada més i garantir èxit futur.

Com cada any, TUSGSAL posa en marxa un dispositiu especial per facilitar l’accés en transport públic al Cementiri de Sant Pere de Badalona i el cementiri de Sta. Coloma de Gramenet. Aquests serveis reforcen les línies ja existents i posen en marxa algunes d'específiques per donar una àmplia cobertura des de la majoria de barris de cada ciutat. El dispositiu planificat estarà en funcionament des del 26 d'octubre al 2 de novembre, ambdós inclosos. Als dos municipis es duran a terme actuacions per oferir una àmplia cobertura als ciutadans:

Seguidament detallem el dispositiu planificat per dissabte 26, diumenge 27, dilluns 28, dimarts 29, dimecres 30 i dijous 31 d’octubre i per divendres 1 i dissabte 2 de novembre.

Cliqueu a cada imatge per ampliar-la.
 

Amb motiu de la convocatòria de vaga general per aquest divendres dia 18 d'octubre de 2019, la Generalitat de Catalunya ha dictat una ordre que estableix la prestació de serveis mínims al sector del transport de viatgers.

Les línies d’autobús es poden veure afectades puntualment en el seu recorregut en tota l’Àrea Metropolitana de Barcelona durant tota la jornada de vaga.

A TUSGSAL, s'estableixen els següents serveis mínims: 50% del servei habitual. En tot cas es garantirà com a mínim un desplaçament d'anada i tornada.

Més informació

Per a consultes, TUSGSAL té a disposició dels usuaris el telèfon d'informació i atenció al ciutadà 901511151 (de dilluns a divendres 24h) i també els perfils en xarxes socials (Facebook i Twitter de dilluns a divendres de 7.30 a 15.00h).

El passat 3 d'octubre, abans de l'inici del Congrés 2019 de l'Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans (Atuc), que s'ha celebrat aquesta ocasió a la ciutat de Gijón, va tenir lloc la seva Assemblea General d'associats. En aquesta assemblea es va prendre la decisió de la incorporació de TUSGSAL com a empresa membre de la Comissió Executiva d’Atuc. El representant de TUSGSAL a la comissió serà el seu director general, Carles Fàbregas.

Atuc va celebrar durant el 4 d'octubre el seu XXVI Congrés Nacional del Transport Urbà i Metropolità en què s'ha reflexionat sobre el transport públic i la seva capacitat per brindar als usuaris l'experiència única en mobilitat. L'esdeveniment, seu de la trobada anual de les principals operadores de transport urbà de tot Espanya, públiques i privades, va constar de tres ponències ofertes per reconegudes figures del sector i d'una taula rodona per debatre sobre el tema principal del Congrés d'aquest any, la experiència de client com a eix fonamental de la mobilitat sostenible. Atuc agrupa les empreses amb l'objectiu de sumar esforços per a una mobilitat sostenible, així com per a la millora contínua del sector.


Clica a la imatge per ampliar