Noticies

Es recupera amb ganes e il·lusió la “gran paellada” que uneix el personal i els seus familiars en una jornada lúdica plena d’activitats

Tercer dissabte de juny i, aquest any sí, per fi. Per fi han tornat les celebracions, revetlles i festes. Han tornat els retrobaments socials que tant ens agraden i ens fan gaudir. I com no podia ser d’altre manera, la Comissió Social i la Direcció de l’empresa TUSGSAL, han recuperat la jornada lúdica que tradicionalment es celebra amb l’arribada de l’estiu, la gran paellada, un dia en que tota la “família” TUSGSAL (plantilla i familiars) s’ajunta per gaudir de diverses activitats i potenciar les relacions socials entre companys i companyes. Prop de 600 persones han gaudit de la música, han pogut participar de tallers saludables, mediambientals i de seguretat viària i han vist els seus fills i filles divertir-se amb els inflables aquàtics i la festa de l’escuma. La vessant solidària, en aquesta ocasió, ha estat centrada en recolzar l’Associació Espanyola Contra el Càncer.

Pepe Álvarez, Núria Parlón i Rubén Guijarro s’uneixen a l’acte i elogien el treball del personal de TUSGSAL, el servei de qualitat que ofereixen a la societat i la solidaritat i compromís de l’empresa amb projectes pels que més ho necessiten

La part institucional de la jornada va estar protagonitzada per la visita a les instal·lacions de Les Guixeres (cotxeres en les quals s’estava celebrant la festa) del Secretari General de la UGT a Espanya, Pepe Álvarez, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlón i l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro. Tots tres van dirigir-se als assistents elogiant el treball i el servei de qualitat que TUSGSAL ofereix a la ciutadania i el seu fort compromís social, donant suport a l’empresa per als projectes futurs. En representació de TUSGSAL els hi van acompanyar el President del Consell d’Administració de l’organització, Federico Llobet, el Director General, Carles Fàbregas i part del equip directiu de l’empresa. La direcció del Comitè de Treballadors de TUSGSAL i de la Comissió Social també estaven presents.

 


Clicar imatge per ampliar

 


Clicar imatge per ampliar
 


Clicar imatge per ampliar
 

Més de 30 companys i companyes de l’empresa de transport públic van participar en aquest tradicional esdeveniment esportiu de la ciutat

Dissabte 18 de juny es va celebrar la 42a Cursa Popular Ciutat de Badalona amb gran èxit de participació arribant a la fita dels 3000 participants. Aquest any les diferents curses mini, mitjana i gran, així com una cursa inclusiva, es van complementar amb activitats de lleure familiar i una gran festa final al passeig Marítim. A banda de la novetat de l’horari de tarda, en finalitzar els recorreguts han estat programades activitats esportives vàries que afavorien la participació de tothom.

La Comissió Social de TUSGSAL va engegar fa un temps, al igual que en els darrers anys (menys quan la cursa no s’ha celebrat amb motiu de la Covid-19), una campanya interna entre la plantilla de l’organització perquè qui volgués s’inscrivís com a corredor/a. Un grup d’unes 50 persones (entre participants i acompanyants) van representar l’empresa a la Cursa del Dimoni, formant una “marea groga” DIREXIS TUSGSAL.

Destaquem la participació de la conductora del servei Nitbus, María Teresa Pulido, que va assolir la victòria de la cursa gran (10 km), convertint-se en la primera classificada de la categoria per a majors. L’empresa, que sempre fomenta els hàbits de vida saludable i l’esport entre el seu personal treballador, felicita la treballadora per arribar guanyadora a meta.

 


Clicar imatge per ampliar
 


Clicar imatge per ampliar
 


Clicar imatge per ampliar
 

Com cada any, la nit del 10 de maig se celebra a la Rambla de Badalona la Cremada del Dimoni, l’acte central de la Festa Major i punt d’afluència de milers d’assistents.

La Cremada començarà a les 22.00h i acabarà entre les 22.30h i 23.00h. Per tal de que tots els assistents puguin tornar cap a casa en bus i de forma còmoda i segura, s’establiran uns serveis especials.

Per tal d’evitar que els últims serveis de les línies passin abans de la finalització de l’acte, i per permetre una millor evacuació del Centre de Badalona s’ampliarà la cobertura horària de les línies que ofereixen una millor cobertura de la ciutat (M1, B2, B3, B4, M6, B25, M28 i B29), especialment aquelles parts que no queden cobertes pel metro (que funciona fins les 24.00h) i pel propi servei nocturn (línies N2, N9 i N11).

Els serveis especials allarguen l’horari de les línies que cobreixen els barris de Badalona fins a la finalització de la Cremada del Dimoni. Podeu veure el detall a continuació.

 


Clicar imatge per ampliar
 

Avui 24 de març s’ha celebrat la 5a edició de la Mobilona, la diada de l'educació viària de Badalona. L’empresa TUSGSAL ha participat en aquesta 5a edició que ha tingut lloc al Camp Municipal Pere Gol. Han participat 270 nens i nenes, de 3r de primària, d'aquests vuit centres educatius: Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera, Rafael Alberti i Turó d'en Caritg.

TUSGSAL ha volgut transmetre la importància de viatjar de forma cívica, sostenible i segura als més joves amb un divertit i lúdic joc de memory.

El nom d'aquesta diada, Mobilona, uneix l'inici i final de les paraules Mobilitat i Badalona. La Mobilona va néixer amb l'objectiu d'afavorir l'adquisició de competències i el coneixement entre els infants dels drets que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. Alhora vol fer pensar en les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d'una forma segura i tranquil·la. La Mobilona pretén contribuir també al desenvolupament del concepte i pràctica de Badalona com a ciutat educadora. 

Aquesta activitat forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona (CPSEV) i està vinculada a les que desenvolupa l'equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana a totes les escoles de la ciutat. La Mobilona s'articula, també, amb els processos de construcció de Camins Amics fets pels centres educatius a través del Grup de Treball de Camins i Entorns Escolars del Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic.

 


Clicar imatge per ampliar



Clicar imatge per ampliar
 

 
 
 

L’empresa, conjuntament amb l’Ajuntament de Badalona, lliura al Consolat General d’Ucraïna a Barcelona material sanitari i d’higiene essencial, medicaments, aliments bàsics, roba d’abric i  productes infantils de primera necessitat

La invasió Russa a Ucraïna ha generat un conflicte armat devastador amb greus conseqüències per a la població civil. Molts ciutadans veuen amb impotència el que està vivint la ciutadania d’Ucraïna i volen ajudar. La Comissió Social de TUSGSAL, sota el seu habitual lemaLa Solidaritat es Contagia ha impulsat una important campanya de col·laboració amb Ucraïna amb la qual els treballadors i treballadores d’aquesta empresa d’economia social han sumat esforços per recollir i comprar, en tal sols uns dies, multitud de material essencial. L’objectiu és fer-lo arribar, en coordinació i col·laboració amb l’ajuntament de Badalona, al Consolat General d’Ucraïna a Barcelona, que s’encarregarà de la seva distribució entre la població ucraïnesa afectada per aquesta injusta guerra. La donació de productes està formada principalment per material sanitari i d’higiene essencial, medicaments, aliments bàsics, roba d’abric i  productes infantils de primera necessitat.

L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro i el regidor de l’Àmbit de Protecció Social a les Persones i Impuls Comercial, David Torrent han visitat les cotxeres de l’empresa TUSGSAL per assistir un primera persona a la recollida dels productes abans de que es facin arribar al consolat ucraïnès de Barcelona. Aquesta acció de TUSGSAL es suma a totes les que s’estan realitzant a la ciutat, amb diversos punts de recollida d’ajut humanitari per a la població afectada.

La plantilla de TUSGSAL manifesta la seva repulsa i condemna davant la declaració de guerra de Rússia contra Ucraïna, la gravetat dels fets, la violació de la legalitat internacional, les morts de civils i personal militar i el risc que comporta. L’acció d’avui mostra que des d’aquí es pot ser solidari, com molta gent està demostrant.

 


Clicar imatge per ampliar



Clicar imatge per ampliar
 

 
 

La Fundació per a la Seguretat Pública i l’empresa de transport col·lectiu de viatgers TUSGSAL han signat un acord de col·laboració per impulsar activitats vinculades amb la seguretat en el transport públic i amb la mobilitat viària.

Aquesta col·laboració atén l’objectiu estratègic de la fundació d’abordar el concepte de seguretat pública de manera transversal i no estrictament des de la perspectiva dels cossos policials. En aquest sentit, l’aportació de l’empresa TUSGSAL serà de gran valor pel seu grau d’expertesa en relació a l’àmbit de la mobilitat viària, a la vegada que incorpora la doble condició de ser un dels principals operadors en l’àmbit de transport de viatgers a Catalunya i alhora fer-ho com a cooperativa de treballadors.

La reunió de signatura també ha servit per convocar un grup de treball que servirà per dissenyar i impulsar la celebració d’una jornada de debat per situar els reptes del transport urbà en un context de transformació de la mobilitat i per tant, dels reptes en matèria de seguretat viària que la societat ha d’encarar.

 


Clicar imatge per ampliar
 

Fotografia d’esquerra a dreta:

Federico Llobet, president del Consell Administració TUSGSAL

José Gázquez, president Fundació per a la Seguretat Pública

Carles Fàbregas, Director General TUSGSAL

 

La plantilla de TUSGSAL DIREXIS reparteix 14.000 quilos de menjar entre el Banc d’Aliments de l’Associació Social Amics del Gorg-Mar Badalona i el de Creu Roja Santa Coloma de Gramenet

L’empresa realitza la tradicional campanya solidària de Nadal “La Solidaritat es Contagia” per recaptar productes alimentaris bàsics de primera necessitat i col·laborar amb els col·lectius més desfavorits

La cita és obligatòria. Un any més, coincidint amb dates nadalenques, TUSGSAL DIREXIS mostra que un dels seus valors fonamentals és el de la solidaritat. I és que en els moments en què vivim, som coneixedors que nombroses persones i famílies senceres travessen serioses dificultats econòmiques, incrementades actualment per la pandèmia. Els bancs i magatzems d’aliments es queden sense fons amb els greus obstacles generats per la crisis econòmica i fan una crida a que la població, en la mesura de les seves possibilitats, contribueixi a fornir de provisions els seus magatzems.

La crisi econòmica derivada de la pandèmia fa que la situació empitjori i que es necessiti més ajuda

TUSGSAL DIREXIS és una empresa socialment responsable en consonància amb els seus valors de referència. La seva Comissió Social, amb el suport del Comitè de Treballadors, el Consell d’Administració i la Direcció realitza cada any una campanya interna denominada “La Solidaritat es Contagia” per aconseguir la recaptació d’aliments bàsics amb l’objectiu d’ajudar a famílies necessitades de l’entorn més proper. Però les festes d’aquest any són encara més difícils ja que hi ha moltes més persones vulnerables. En aquest context d’emergència, la resposta dels treballadors i treballadores de TUSGSAL ha estat, com sempre, molt positiva. Han pogut col·laborar lliurant aliments o fent una aportació econòmica.

14 tones d’aliments pels que més ho necessiten

Avui s’han traslladat i lliurat 14.000 quilos de menjar envasat al Banc d’Aliments de l’Associació Social Amics del Gorg-Mar Badalona i el de Creu Roja Santa Coloma de Gramenet. L’acte de lliurament realitzat a Badalona ha comptat amb la presència de l’Alcalde de la ciutat, Rubén Guijarro i del Regidor de l’Àmbit de Protecció Social a les Persones, David Torrents. D’altra banda, a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, han assistit la Tinenta d'alcaldessa de Drets Socials, Bàrbara Ferrer i el Regidor de Comerç, Transports i Mobilitat, Antonio Atienza. En representació de TUSGSAL han visitat ambdós bancs d’aliments el President del Consell d’Administració, Federico Llobet, el Subdirector General, José María Parra, el President de la Comissió Social, Jose Antonio Garrido y el President del Comitè d’Empresa, Juan Carlos Escudero.

 


Clicar imatge per ampliar
 


Clicar imatge per ampliar
 


Clicar imatge per ampliar
 

  • Els vinils publicitaris estan tractats amb un producte a base de diòxid de titani que purifica l’aire, avalat per la UE.
  • Cada m2 d’anunci descontamina l’aire equivalent a plantar un arbre adult.
  • Els vinils que purifiquen l’aire formen part de l’innovador projecte Òrbita, el primer protocol sostenible i purificant de publicitat exterior, que han creat les empreses Direxis, TeletransferEndutex i l’agència de marketing conscient Greenin.

Una flota de 14 autobusos de la companyia circula ja per l’àrea metropolitana de Barcelona amb vinils publicitaris que purifiquen l’aire per on passen.

Aquests vinils purificadors formen part d’un innovador protocol per a la producció de publicitat exterior, que s’ha presentat aquesta tarda en un acte públic al Port de Badalona.

El grup de mobilitat Direxis, al qual pertany també l’empresa d’impressió Teletransfer, ha desenvolupat aquest protocol sostenible i purificant Òrbita per a la creació i producció de publicitat exterior, que és el primer de l’Estat espanyol. El proveïdor Endutex, que aporta el producte purificant, i l’agència de marketing conscient Greenin, que el comercialitza en exclusiva a les marques, formen part del projecte.

El protocol Òrbita comprèn un circuit conscient de producció de suports publicitaris que inclou 4 fases: el procés d’impressió ecològic, amb tintes a base d’aigua, l’ús de materials lliures de PVC, el sistema de purificació de l’aire Pure Air Print i el procés de reciclatge totalment certificat.
 

Com funciona?

El vinils publicitaris amb què es cobreixen els autobusos estan tractats amb Pure Air Print, una capa formada per aigua i nanopartícules de diòxid de titani. A través del procés de la fotocatàlisi es desencadena una reacció química que elimina les partícules contaminants de l’aire. Cada autobús està recobert amb 54 m2 de vinil que purifica l’aire, que equivalen a 54 arbres.
 

El procés de la fotocatàlisi

Els suports que purifiquen l’aire aplicats a publicitat inclouen una tecnologia que els converteix en elements descontaminants gràcies al principi de la fotocatàlisi. És a dir, a partir de la llum solar, es produeix una reacció química que transforma l’oxigen i el vapor d’aigua de l’atmosfera en agents netejadors de partícules contaminants, com ara els gasos d’efecte hivernacle.

Diferents estudis, empreses i institucions avalen la tecnologia fotocatalítica, guanyadora del projecte iScape de la UE, formulat per descontaminar les ciutats d’Europa.

Aquest gran benefici per al planeta està intrínsecament relacionat amb el benestar de les persones. Segons l’Organització Mundial de la Salut, actualment, 9 de cada 10 persones respirem aire contaminat. A més, calculen que cada any moren 7 milions de persones a causa de la contaminació de l’aire i les ciutats en són un dels principals focus.
 

Acte de presentació

En la presentació han intervingut, per ordre, Carles Fàbregas, director general del grup Direxis, Josep M. Parra, administrador de Teletransfer, Joan Villareal, director d’Endutex, i Sergi López, CEO de Greenin.

Carles Fàbregas, director general del grup Direxis, ha destacat “el compromís ambiental amb la societat de l’empresa de mobilitat i transport de viatgers, que amb Òrbita fa una aposta per la innovació ”

Josep M. Parra, administrador de Teletransfer, ha afirmat que “l’any que l’empresa fa 30 anys en el món de la impressió de gran format vol seguir aportant valor a la societat treballant en un projecte sostenible com és Òrbita”.

També hi han assistit representants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i dels ajuntaments locals.

 


Clicar imatge per ampliar