A partir de la nit del 24 de febrer, es posa en marxa una prova pilot, dirigida especialment al col·lectiu de dones i menors, que permetrà baixar fora de les parades delimitades en uns trams determinats dins de la ruta de la línia.

Aquest tipus de parades permetran i facilitaran a aquests usuaris aproximar-se el màxim possible al seu punt de destinació i haver de caminar el menor temps possible soles. També s’intentarà atendre les peticions d’altres persones, en funció de les possibilitats del servei.

La prova pilot al bus nocturn metropolità, que ja s’està fent a d’altres ciutats espanyoles i europees, s’implementarà (tots els dies de la setmana) a la línia N1, al seu recorregut pel polígon industrial de la Zona Franca, i a la N9, al seu pas per Montgat i Tiana.

Concretament, a la línia N1 aquest servei a la demanda de parades intermèdies s’implantarà al recorregut pel polígon industrial de la Zona Franca i estarà disponible entre les parades Carrer A i Mercabarna. La poca densitat de població d’aquesta àrea i el fet de ser una zona no residencial, el gran nombre de treballadors nocturns que s’hi desplacen fins aquí i, en alguns casos, les notables distàncies entres les parades d’autobús i les indústries són els quatre factors rellevants que l’AMB ha tingut en compte a l’hora d’escollir aquesta línia i aquest tram per a la primera prova pilot del servei.

A la línia N9, el servei estarà disponible a les parades dels municipis de Montgat i Tiana, que coincideix amb una zona urbana amb poca densitat de població.

Com funciona?

El sistema de funcionament requerirà avisar al conductor del lloc aproximat on es vol fer la parada quan no sigui una parada programada en la línia nocturna. A continuació el conductor decidirà el lloc més segur per aturar-se. Es tracta d’efectuar parades intermèdies o a demanda, dins de la ruta oficial de la línia.

Per assegurar que es dugui a terme en llocs amb unes característiques mínimes de seguretat per a l’usuari, la baixada a la demanda fora de parades, es realitzarà per la porta davantera, i en trams urbans on el vehicle pugui parar adossat a la vorera o sobre passos de vianants (o just abans de la línia de detenció de vehicles prèvia al creuament del pas de vianants amb semàfor en vermell).

   

Clicar a la imatge per ampliar-la

 
Air Jordan 33 XXXIII