4 de març de 2016

Des del dimarts 15 de març, la línia B30 i la línia B31 es fusionen en una de sola. Així doncs, tots els autobusos que donaven servei a la B31 passen a fer-ho a la B30 que tindrà una freqüència de 12 minuts els dies feiners.
 
Amb aquesta millora, es simplifica la xarxa i es garanteix un interval de pas homogeni al llarg del dia mantenint el mateix recorregut que beneficiarà a tots els viatgers d'ambdues línies.
 
Els usuaris i usuàries que gaudiran especialment de l’increment d’oferta de la línia B30 seran els de la zona de Ramon Berenguer, per on ha deixat de circular la línia B20. 
 
També es beneficiaran d'aquesta millora els veïns del barri del Manresà de Badalona. Per tal de cobrir les parades de la suprimida B31, el tram que fins ara realitzava aquesta línia el passarà a fer la línia B2. Ara, a més de tenir servei els dissabtes i festius, la freqüència en els dies feiners serà de 15 minuts.
 
El municipi de Montgat també es veurà beneficiat per la millora de freqüència de la línia B30 al pas pel seu municipi.
 
Ampliació del recorregut de les línies B34 i B35
 
També s'amplia el recorregut de les línies B34 i B35 tant en sentit Tiana com en sentit Montgat. Actualment els recorreguts circulen per la Avinguda Turó, Ronda 8 de març i Carrer Victòria dels Àngels fins arribar a la Plaça de la Mare. La millora consisteix en modificar els recorreguts a partir l’Avinguda Turó, Carrer Tiana, Carrer Camí Ral, Carrer Miguel Matas, Carrer Antònia Macià fins arribar a la Plaça de la Mare, essent un recorregut similar a la B30.
 
D’aquesta manera es dóna servei per primer cop a l’Avinguda Turó en el sentit muntanya i es millora la cobertura al llarg del Camí Ral i les connexions amb l’estació de Rodalies de Montgat Nord.
 
Per altra banda, s'amplia la cobertura per donar servei a la zona nord del Pla de Montgat.
 
Implantació de Parades Dobles
 
També s'estrenaran les primeres “Parades dobles” a Santa Coloma, a la Pl. de la Vila i a Fondo. Aquesta és una nova manera d’organitzar l’espai i el funcionament de les parades amb gran concurrència de línies. Aquesta nova utilització de l’espai permet la utilització simultània de la parada per dos autobusos que podran recollir i deixar els seus passatgers al mateix temps. D’aquesta manera es guanya en agilitat, ordre i rapidesa a l’hora de pujar i baixar de l’autobús i es facilita el transbordament entre línies.
 
Les parades dobles s’identifiquen mitjançant dos pals de parada i uns senyals pintats a terra. Els pals, retolats amb la informació “Punt de Parada 1” i “Punt de Parada 2” senyalen el lloc a on quedarà situada la porta davantera dels autobusos quan aquests s’aturin.
 
El funcionament de les parades dobles és molt senzill: si a la parada no hi cap autobús, el primer que arribi s’aturarà al "Punt de Parada 1" ocupant la part davantera de l’espai de la calçada, deixant darrera seu espai pel següent autobús. Si mentrestant arriba un altre autobús, aquest se situarà en el “Punt de Parada 2”. Els usuaris han de dirigir-se al punt de parada corresponent en funció del punt on es situï l’autobús que volen agafar.