Continua el recolzament de l’empresa a la societat gràcies a la campanya La Solidaritat es Contagia 

La Comissió Social de TUSGSAL va engegar el proppassat mes d’abril la campanya La Solidaritat es Contagia amb l’objectiu d’ajudar a famílies necessitades de l’entorn més proper. La recaptació econòmica fou un èxit gràcies a l’aportació voluntària dels treballadors i treballadores de la companyia. La Comissió Social ha invertit els fons de la campanya en diverses accions solidàries durant tots aquest mesos en els que milions de persones pateixen les conseqüències del brot epidèmic de la pandèmia COVID-19. Recordem que a l’estiu es van lliurar 22.000 quilos de menjar a diferents bancs d’aliments de Badalona i Santa Coloma de Gramenet i, fa pocs dies, es va donar suport econòmic a la Fundació Pere Tarrés per a la compra de material escolar a infants vulnerables.

Ahir, 19 de novembre, coneixedors de les necessitats que estan patint moltes escoles públiques del territori per les carències de material sanitari i gels hidroalcohòlics, la Comissió Social va repartirmascaretes, rotllos de paper, gel hidroalcohòlic i líquid desinfectant en diversos centres educatius de Badalona i Santa Coloma. Els centres han agraït molt el gest de l’empresa TUSGSAL, dels seus treballadors i treballadores i de la Comissió Social que els hi representa.
 


Clicar per ampliar



Clicar per ampliar



Clicar per ampliar



Clicar per ampliar

L’empresa, a través de la seva Comissió Social, ajuda a la institució a sufragar despeses de material escolar en un curs marcat per la crisi sanitària

Ja fa anys que la Fundació Pere Tarrés pot comptar amb el recolzament de l’empresa de transport TUSGSAL en els projectes socials que impulsen i posen en marxa. L’empresa, que des de la seva creació ha estat una organització compromesa amb la societat en general i les persones en particular, considera necessari col·laborar en la mesura possible en garantir el benestar comú. Ara, més que mai, és necessari donar suport a entitats com La Fundació Pere Tarrés què, amb 60 anys d’existència, és una organització no lucrativa educativa i d’acció social amb la finalitat de promoure l’educació en el lleure d’infants i joves, el voluntariat, la millora de la intervenció social i l’enfortiment del teixit associatiu.

La pandèmia actual i les mesures per afrontar-la han fet evidents les grans desigualtats que hi ha a la societat, agreujant la situació de vulnerabilitat de milers d’infants. Per aquest motiu, la Fundació Pere Tarrés centra actualment esforços en l’àmbit educatiu, degut a la impossibilitat de molts nens i nenes de fer classes de forma telemàtica o per la falta de material escolar que pateixen en aquests moments. L’objectiu de la iniciativa en la qual treballen és garantir un curs escolar equitatiu i inclusiu, i evitar que cap infant i jove es quedi enrere en els aprenentatges escolars per la situació socioeconòmica de la seva família.

Per fer front a les circumstancies, La Comissió Social de TUSGSAL, en representació dels treballadors i treballadores que en formen part de la companyia, ha fet una donació a la Fundació Pere Tarrés per adquirir material educatiu i/o sanitari destinat al projecte d’ajuda esmentat. Preocupa la situació actual de moltes famílies, agreujada significament per l’expansió de la COVID 19. Les accions de suport han de continuar ja que les condicions de molta gent són encara més precàries de les habituals.

Avui mateix, el President del Consell d’Administració de TUSGSAL, Federico Llobet, el Director General, Carles Fàbregas, el Subdirector General, José María Parra i el President de la Comissió Social, José Antonio Garrido han rebut a la representant de la Fundació Pere Tarrés, Lali Olivé, per fer efectiva la col·laboració. Després de rebre explicacions de part d’Olivé de la gran labor que porta a terme la fundació, Fàbregas ha volgut destacar que, pel tipus d’empresa que és TUSGSAL, és un orgull portar a terme aquestes accions en les quals el valor de la solidaritat és el protagonista. 

 


Clicar per ampliar

Acord unànime en l’aprovació de tots els punts previstos a l’ordre del dia

El passat 17 de juliol la sala d’actes del Badalona Centre Internacional de Negocis (BCIN) va acollir la Junta General d’Accionistes de l’empresa operadora de la xarxa d’autobusos urbans del Barcelonès Nord, TUSGSAL. La situació excepcional que vivim com a conseqüència dels riscos per a la salut derivats de la propagació de la COVID 19, han provocat canvis en l’organització habitual de la junta amb la intenció d’evitar situacions de risc i facilitar la consecució de les màximes mesures de prevenció. Així, s’ha facilitat que tots aquells socis treballadors i treballadores de TUSGSAL que han volgut assistir presencialment hagin pogut fer-ho, tot complint amb rigor els protocols establerts.

La Junta General d’Accionistes és un dels esdeveniments anuals més importants de l’empresa en el qual s’explica i ret compte de la gestió i evolució de la companyia durant l’exercici de l’any anterior i es presenten els projectes, iniciatives i plans per al futur. Tot seguint l’ordre del dia, el Consell d’Administració (amb el seu President Federico Llobet al capdavant) va exposar la situació dels comptes, l’informe de gestió  i els resultats corresponents a l’exercici tancat a 31 de desembre de 2019, que van tenir un balanç ben positiu. El Director General de TUSGSAL, Carles Fàbregas acompanyava al consell en la taula d’intervencions. Llobet i Fàbregas van coincidir en les seves explicacions en afirmar i confirmar que s’ha continuat desenvolupant el model d’empresa i de negoci amb l’objectiu comú de recolzar, impulsar i promoure totes aquelles mesures que facin de TUSGSAL una empresa més moderna, eficient, competitiva i amb valors propis. Les xifres de negoci de TUSGSAL (en qualitat d’empresa individual) en el període 2019 han augmentat el 7,57% respecte l’any anterior i s’han complert els objectius fixats al Pla Estratègic i les polítiques pròpies d’empresa. Aquest serà el darrer any d’aplicació del pla, amb el qual s’ha assolit gran part de tot el proposat, TUSGSAL ha crescut i s’ha diversificat com a grup empresarial amb la marca DIREXIS.
 

Clicar per ampliar
 

Clicar per ampliar

 

En general, la freqüència de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.
Les línies N1 i N2 mantenen el 100 % de l'oferta habitual, cada 20 minuts, i les línies N10, N26 i N28 no tindran servei.


Davant l'evolució de la COVID-19 i atesos els advertiments i les pautes i recomanacions que estan fent les autoritats per evitar nous contagis a la metròpolis de Barcelona, l'AMB, com a titular dels serveis de transport públic metropolità de Barcelona, redueix al 50 %, de mitjana, el servei de Nitbus a partir de la nit del dilluns 20 de juliol de 2020.

Concretament, hi ha 2 línies de Nitbus del Barcelonès Nord que es mantindran al 100 % de l'oferta habitual, amb una freqüència de pas cada 20 minuts (N1 i N2); les línies N10, N26 i N28 es quedaran sense servei, i la resta de línies prestaran només el 50 % de l'oferta habitual, amb una freqüència de pas cada 40 minuts.

"L'objectiu d'aquesta mesura és contribuir a la reducció de la mobilitat nocturna, que és necessària per complir els requeriments de Salut i per evitar nous contagis a la metròpolis de Barcelona", ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "S'han de limitar els desplaçament relacionat amb l'oci i hem de mantenir uns mínims d'oferta per a la mobilitat laboral imprescindible", ha afegit.

El servei de Nitbus compta actualment amb 21 línies diferents i arriba a 18 municipis metropolitans. A partir de la nit de dilluns 20 de juliol, la freqüència mitjana de pas del Nitbus passa dels 20 minuts habituals als 40 minuts.

La mesura ha estat adoptada per l'AMB, que està en coordinació amb l'ATM i els diferents operadors del transport públic de la metròpolis de Barcelona.
 

La informació completa de les xarxes de transport públic de l'AMB es pot consultar al compte de twitter @AMBmobilitat.
 

  • AENOR ha auditat les condicions de seguretat i salut en què es desenvolupa l'activitat de transport tant per a empleats com per a usuaris i proveïdors en les instal·lacions i en la flota de vehicles

10 de juliol de 2020. AENOR ha certificat a TUSGSAL (Transports Urbans i Serveis Generals, SAL), les seves instal·lacions i vehicles pels seus protocols enfront la COVID-19, garantint així que el servei de transport de viatgers que ofereix la companyia és de total confiança.

El certificat d'AENOR és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica la companyia i, de forma paral·lela, recolza que aquestes iniciatives compleixen amb les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19. El segell té una validesa anual, tot i que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

TUSGSAL ha posat en marxa un complet pla de mesures preventives de seguretat i salut per a empleats i clients. Entre elles destaquen la instal·lació de mampares a l'espai del conductor en tots els vehicles, la desinfecció diària de tota la flota i instal·lacions, la delimitació dels espais comuns, l'establiment de les mesures de seguretat sanitària o l'exigència als proveïdors de l'acompliment de les mesures de protecció i seguretat.

Carles Fàbregas, Director General de TUSGSAL, afirma que "com a empresa d'economia social, la nostra prioritat absoluta són les persones, tant treballadores com usuàries del servei de transport i hem de vetllar, més que mai, per la seva seguretat i salut. Aquest certificat d'AENOR confirma que les mesures que hem posat en marxa davant la COVID-19 fan del nostre servei i del transport públic una mode de mobilitat segur".

"Esperem que aquesta certificació impulsi la confiança de tota la societat i retorni l'activitat a les ciutats que servim; un aspecte clau per a la recuperació econòmica i social dels efectes de la crisi del coronavirus ", ha afegit.

Per la seva banda, Rafael García Meiro, CEO d'AENOR, ha afirmat "TUSGSAL demostra que el seu compromís de servei a la societat està en el primer lloc de les seves consideracions, coherentment amb la seva posició. Els seus protocols solvents i ara certificats, impulsen amb potència la confiança necessària perquè el transport de passatgers per carretera recuperi amb rapidesa la seva important aportació a la societat i l'economia".

L'avaluació que ha realitzat AENOR valora aspectes com la gestió de riscos; la gestió de la salut en el treball; la formació, informació i comunicacions desenvolupades; protocols establerts per a diversos escenaris, les mesures organitzatives (torns, traçabilitat de contactes, control d'aforament, distàncies, pantalles separadores), de protecció (ús d'EPIS), així com les bones pràctiques de neteja, higiene i desinfecció, entre d'altres.



Clicar imagen para ampliar



Clicar imagen para ampliar