L’objectiu és que els treballadors i treballadores de l’empresa tinguin informació sobre els serveis, accions, esdeveniments i activitats que l’AECC ofereix per conscienciar, assessorar i ajudar els pacients oncològics

Tots hem de tenir les mateixes possibilitats per a evitar el càncer, viure amb ell i accedir als resultats de la seva recerca. Difondre aquest missatge és primordial. Per fer-ho, TUSGSAL s’adhereix a un acord contra el càncer amb l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC). El conveni contempla la difusió d’informació rellevant i d’interès de l’AECC i les seves campanyes, accions i qualsevol altra activitat dirigida al benefici dels afectats pel càncer i les seves famílies. L’AECC oferirà als treballadors/res i familiars de TUSGSAL tot un seguit de serveis gratuïts, presencials i on-line com, per exemple: atenció psicològica, acompanyament telefònic, benestar corporal o assessorament mèdic-sanitari. Per l’AECC és important que tinguin la informació adequada perquè puguin accedir als serveis en qualsevol moment.

El President del Consell d’Administració de TUSGSAL, Federico Llobet, el Director General, Carles Fàbregas i el Subdirector General, J.M. Parra han visitat la seu de AECC-Catalunya a Barcelona (espai Bcn aecc actiu contra el càncer). Els han rebut la Gerent de l’espai Barcelona, Angela Sánchez i el seu Responsable d’aliançes corporatives, David Fornies. Els representants de TUSGSAL han vist en primera persona les instal·lacions de Barcelona i el seu funcionament. Allà mateix s’ha signat el acord entre TUSGSAL i AECC per col·laborar amb la lluita i la prevenció contra el càncer.

A partir d’ara la plantilla de TUSGSAL rebrà mensualment la newsletter del programa de l’AECC “La teva Salut és el primer”. A través d’aquesta es difondran consells d’hàbits de vida saludable, tallers en línia o presencials, informació sobre avanços en la recerca, prevenció, accions que ajuden a recaptar fons  voluntaris o jornades divulgatives.

Finalment, destaquem que aquest any, TUSGSAL recolza al programa de l’AECC  "Atenció integral a la gent gran amb càncer” que té per objectiu millorar la qualitat de vida de 1.000 persones majors de 65 anys diagnosticades de càncer a Barcelona i la seva província. TUSGSAL, en qualitat d’empresa socialment responsable i compromesa amb les persones, continua sumant acords amb entitats com l’AECC que s’esforcen en impulsar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per a 2030. En aquest cas treballen en salut i benestar, reduir les desigualtats i promoure aliances amb diferents entitats.



Clica la foto per ampliar

L’EIT Urban Mobility, una iniciativa de l’institut Europeu d’Innovació  i Tecnologia (EIT) de la Unió Europea ha seleccionat, per a aquest any 2021, dos projectes de mobilitat sostenible que compten amb la participació de TUSGSAL.

Els projectes reben el reconeixement d’aquest organisme europeu que, en aquesta ocasió, destaca i distingeix l’experiència, el model i les bones pràctiques de mobilitat dels ens participants. En concret, els dos projectes en què TUSGSAL participa són:

MultiDEPART

El servei de transport a la demanda està cobrant impuls a Europa, especialment a ciutats mitjanes i petites i en barris de baixa densitat, mitjançant rutes i horaris flexibles basats en la demanda real recopilada dels usuaris, a través d'eines de comunicació digitals. MultiDEPART desenvoluparà eines per planificar, gestionar i monitoritzar solucions de bus a la demanda, molt adequades per atendre aquest tipus d'accessibilitat.

TUSGSAL participa en el projecte formant part d'un Consorci, que combina diferents competències: CARNET (Cooperative Automotive Research Network), Certhia (Centre for Research and Technology - Hellas) i la UPC que, provinents del sector de la recerca, aporten coneixements científics sobre el disseny de serveis de mobilitat. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la ciutat de Sant Cugat, l'Autoritat de Transport de Tessalònica, Carris (operador de transport públic a Lisboa) i TUSGSAL (també com a operador) brinden la seva experiència operativa i actuen com a laboratoris. Els socis industrials: AIMSUN, ALTRAN i FACTUAL, amb experiència en adaptació de tecnologia en el sector, ajudaran a portar els resultats de MultiDEPART al mercat.

e-ULTIMATE

La progressiva implantació d'autobusos elèctrics, comporta la presa de decisions pel que fa a la càrrega dels mateixos, que impacten de diferent manera en els costos d'operació, l'assignació d'espai públic i les emissions al llarg de la vida útil de el vehicle. L'objectiu d'aquest projecte és desenvolupar un sistema de suport a la presa de decisions (DSS) que dissenyi el sistema de tarifació òptim per a una ciutat determinada, i quantifiqui l'impacte del servei elèctric a empreses d'autobusos i altres grups d'interès.

El Consorci del projecte e-ULTIMATE està format per operadors, ciutats i universitats de cadascun dels països participants: Universitat Politècnica de Catalunya, CARNET-UPC, IDIADA, AMB, TMB, TUSGSAL, Ajuntament de Barcelona, ​​Barcelona Regional, FGC, CVUT (Czech Technical University in Prague), Ciutat de Milà, AMAT (Agenzia de l'Comune di Milano), ZONE Cluster (Clúster tecnològic hongarès), Electrobús, Universitat de Lisboa, Politècnic de Milà, Ciutat de Zalaegerszeg, Neumann János nonprofit Kft, Almadesign i Carris (operador de transport públic de Lisboa).

La línia B82 prolonga el seu recorregut i connecta Santa Coloma de Gramenet amb el Centre Sociosanitari del Carme.

Des del 3 de maig, la xarxa de bus metropolità millora amb la prolongació del recorregut de la línia B82 des del centre de Santa Coloma de Gramenet fins a la zona de Torribera de Badalona. A més, ofereix una connexió entre els dos centres sanitaris (Torribera i El Carme) seguint l’eix de la Rambla de Sant Sebastià i Rambla del Fondo, alhora que permet el transbordament amb les línies L1 i L9 Nord del Metro (Santa Coloma i Fondo), amb les línies Metrobús (M1, M19, M27, M28 i M30) i amb d’altres línies d’autobús (B15, B18 i B80).

La línia manté el seu horari de servei adaptat a la demanda: de dilluns a dissabte feiner, amb una freqüència de pas de 30 minuts.

Tota la flota està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda: vehicles de pis baix, amb rampa i amb espai reservat per a cadires de rodes. Les parades de metro de Fondo i Santa Coloma també són totalment accessibles.

 

Clica la imatge per obrir el fitxer PDF amb la informació

Des del 15 de març i durant dos mesos, les dues noves línies d’autobús TAD1 i TAD2 connectaran el Polígon Les Comes amb els nuclis d’Igualada, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí, en fase de prova pilot.

El transport a la demanda és la nova manera de viatjar en transport públic deforma eficient, còmoda, segura, àgil i sostenible: el servei només es presta si algú el reserva prèviament a través de la web o de l’aplicació ‘El Meu Bus’.

El servei, operat per S.A.Masats -empresa del grup Direxis-, té per objectiu millorar la connexió entre el polígon i els nuclis urbans, descongestionar Les Comes de vehicles privats i oferir una alternativa sostenible per arribar-hi a les 4.000 persones que hi treballen.

La roda de premsa de presentació del servei va comptar amb la presència de Carme Pros, gerent de S.A. Masats; Marc Castells, alcalde d’Igualada; Joan Domènech, president de la Unió Empresarial de l’Anoia; Joan Mateu, president de l’Associació d’Empreses del Polígon Industrial Les Comes (AEPIC); Miquel Vives, regidor de Sostenibilitat i Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada; Jordi Bòria, regidor de Promoció Econòmica de Santa Margarida de Montbui i Rafael Gabarri, regidor del Servei de Medi Ambient de Vilanova del Camí.


Clica la imatge per ampliar

L’actuació conjunta sobre les línies B7, B8 i B9 permet millorar el servei d’autobús als barris de Bonavista, Morera, Bufalà, Dalt la Vila, Casagemes i Canyadó.

Des de l’1 de febrer, les línies B8 i B9 es fusionen per crear la nova línia B8. La fusió d’aquestes dues línies, que tenien recorreguts coincidents, permet millorar la freqüència de pas a 15 minuts durant tot el dia, els dies feiners. Es manté la connexió amb el CAP del Doctor Robert.

Aquesta modificació també permet dotar de servei al lateral de l’autopista, que fins ara no disposava de transport públic.

La línia B7 modifica el seu recorregut i cobreix els barris de la Morera, Bufalà i Bonavista realitzant les mateixes parades que feien les línies B8 i B9 i creant així noves connexions amb els barris de Canyadó i Casagemes.

Per altra banda es prolonga el recorregut per a donar cobertura de transport públic a la zona del carrer de la Ciència (CEIP Les Ciències, establiments comercials).